De la lumeni la pixeli

De la lumeni la pixeli- de la scenariu la livrare dupa standardele de difuzare

Agendă

  1. MEET & GREET

Meet & Greet
Structură și program
Creative brief
Introducere: cameră & echipament

  1. MIȘCARE DINAMICĂ

Motivul din spatele alegerii este cel mai important aspect atunci când îți construiești look-ul, de la fotografiere până la nota finală. A avea un motiv rațional pentru fiecare alegere artistică este un ingredient cheie pentru o exprimare de succes a limbajului cinematografic.
Crearea diferitelor tipuri de mișcare dinamică a camerei, folosind și construind tehnici creative de stabilizare
Relația dintre vectorii viteză implicați: viteza subiectului, viteza camerei și rata cadrelor

  1. PRELUCRARE DIGITALĂ

Cel mai puternic instrument de editare: CUT! Corecția de culoare în Davinci Resolve: – Înțelegerea noțiunii de Signal Pipeline Codec-uri, containere, spatii de culoarea, aplicarea etică a LUT-urilor – Totul tine de contrast – Instrumente de bază folosite în stil profesional: balans de alb, saturație Semnal de ieșire: Livrare în diferite standarde de difuzare

Project overview

Participanții vor fi împărțiți în 2 sau mai multe grupuri, în funcție de numărul de cereri depuse.

Fiecărui grup i se va oferi același scenariu, care va fi transformat într-un scurt film: max 10 cadre, cu provocarea de a le face pe fiecare dintre ele cât mai spectaculoase și semnificative.

Va fi nevoie de o zi de filmare pentru fiecare grupă.

În timpul filmării vom încerca să obținem o mișcare dinamică cu echipamente clasice, dar și neconvenționale (scripeți, frânghii, benzi elastice, cârlig cu pivot).

Script Point of View

Interior (cămin cultural), sală de teatru.
O dansatoare îmbrăcată festiv cu o rochie preferabil roșie repetă insistent o mișcare de dans dificilă într-o sală goală de teatru.

VOICE OVER (narrator) Now, your reality is wired to the first-person`s point of view.

Un fotograf, impresionat de ce se petrece pe scenă, încearcă timid, de la depărtare să surprindă câteva imagini.

VOICE OVER (narrator) It changes when you experiment it through the eyes of the second person point of view.

Dansatoarea la un moment dat observă că este fotografiată. În loc să se lase indimidată, apreciază faptul că cineva este interesat de ceea ce face și decide să continue, de această dată reușindu-i mișcarea pe care și-a propus să o execute. La rândul său, fotograful se apropie, bucurându-se de moment.

VOICE OVER (narrator) But, when you get the entire scenary, the story unfolds.

Într-un plan ansamblu observăm că totul era un exercițiu de imagine în cadrul PhotoTrends 2Mai.

VOICE OVER (narrator)/ Title card Reality is built uopn millions points of view. What`s your point of view?

…………………………………………………………………………………………

 

THE SHORT

1.Personaje: Este nevoie de minimum 2 personaje pentru a stabili o relație între cei doi eroi ai poveștii și pentru a o surprinde corect pe cameră.

2,Locație: Interior: PhotoTrends sală de teatru, căminul cultural

3.Sinopsis: O dansatoare este surprinsă de către un fotograf într-un moment de exercițiu, pe scena teatrului. La final vedem că totul este un exercițiu în cadrul festivalului PhotoTrends

CRONOLOGIE (PROPUNERE)

1.Pregătire

Vom trece peste text, vom face o listă de cadre pe care urmează să le filmăm, vom afla ce instrumente sunt necesare, de ce și cum funcționează.

2.Filmarea

Lumini, cameră, acțiune! ținând cont de aspectul final pe care îl urmărim, stabilim ce se poate face pe platou, apoi ce merge îmbunătățit la post-procesare.

3.Post-procesare

Revizuirea editării finale, aplicarea stilului de culoare, folosirea unui nou set de instrumente disponibile în Davinci Resolve pentru a obține efectul dorit.

PROVOCĂRI

Vom încerca să obținem un aspect similar cu modalități neconvenționale de stabilizare a mișcării camerei prin rezolvarea celor mai importante 2 probleme: pașii (stabilizarea axei verticale și greutatea rig-ului), situându-se astfel undeva între modurile cinematografice și publicitare de a spune povestea.
Vom folosi o singură lumină puternică, cu mulți modificatori de lumină (cum ar fi lentile Fresnel, steagurile negre, bouncer, difuzii, oglinzi, permițându-ne un control mai bun al iluminatului secvenței).
Este nevoie ca oamenii să înțeleagă că imaginile expresive sunt create folosind instrumente. Unele sunt adecvate, iar altele nu sunt pentru scopul dorit, nu există un instrument rău sau bun, ci mai degrabă un instrument potrivit sau nepotrivit pentru a obține expresia cinematografică dorită. Uneori mai puțin înseamnă mai mult. Utilizarea unei singure lumini și realizarea flexibilității pe care ne-o poate oferi grip-ul este ceea ce vor învăța participanții.

CAMERĂ & ACCESORII

Panasonic Romania: DJI RS3 PRO or DJI RS2 PRO with Tilta ring grip Easyrig Vario Stabil 5 Opțional: wireless HDMI transmission system

LUMINI

Vom folosi 1 sursă de lumină Sursa de lumină trebuie să fie o lumină LED COB și să accepte modificatori de lumină pe suportul frontal (de exemplu, Bowens/ARRI QLM) Exemple de lumini potrivite: – NanLite Evoke 1200 – ARRI Orbiter – ARRI L10-C

GRIP

Pe lângă cele obișnuite (C-Stands, Wind Up, brațe prelungitoare, cleme, cârlige, furci, autopole, saci de nisip) vom folosi frânghii, carabiniere, scripete, bandă elastică. Lentilă Fresnel, accesoriu proiector, steaguri negre, bouncer, difuzii, oglinzi

 

PROGRAM TEORIE

T1 Pregătire pentru filmare (3 ore aprox)
– să ne cunoaștem și să formăm o echipă
– prezentarea echipamentului disponibil și evaluarea opțiunilor creative pe care le putem implementa
– alegerea  formatului în care filmăm
– stabilirea cadrelor pe care urmează să le filmăm și ordinea în care o vom face
– vom vorbi despre mișcare: mișcare de aparat, mișcarea personajelor în cadru, viteza relativa
T2 Pregătire pentru editare (2 ore)
– pregătirea proiectului pentru a încărca materialul
– copierea și încărcarea corectă a brutului
– generarea și gestionarea proxies în cazul în care nu putem lucra direct pe materialul brut
– Ce se întâmplă cu materialul video de la captare la livrare
– Alegem muzica și efectele speciale de sunet
– Tăierea pe mișcare. Elementele cheie pe care trebuie să le urmărim
T3 Pregătire pentru livrare produsului finit (2 ore): Colour Correction and Grading.
– Managementul culorii explicat
– Contrastul e totul
– Corecții de bază într-un mod avansat: balansul de alb, expunerea, saturatia si sharpening
– Lucru cu LUTs. Unde, când și de ce?
– Livrarea materialului finit.